رفتن به محتوای اصلی
به خشکشویی واش تاش خوش آمدید
روش از بین بردن لکه وایتکس

چگونگی از بین بردن لکه وایتکس از روی لباس

روش از بین بردن لکه وایتکس، ایجاد لکه وایتکس بر روی لباس‌ها و ملحفه‌ها یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند در حین نظافت منزل اتفاق بیافتد. و خستگی کار شما را چند برابر کند! اگرچه وایتکس یکی از پرکاربردترین مواد شیمایی مخصوص نظافت در خانه‌ها است. اما احتمال لکه کردن پارچه‌های رنگی نیز در حین استفاده از آن وجود دارد. همچنین ممکن است افرادی که خدمات نظافت منزل را انجام می‌دهند، در حین کار متوجه شوند، که لباس آنها با وایتکس برخورد پیدا کرده و لک شده است. در این مقاله روش های جالبی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روش از بین بردن لکه وایتکس

هنگامی که وایتکس روی لباس ریخته می شود، بلافاصله رنگ آن را پاک کرده و لکه ای سفید یا زرد رنگ را روی لباس باقی می گذارد. و به این معنی است که لکه ایجاد شده در اثر وایتکسی شدن لباس، دائمی است. بنابراین راه از بین بردن لکه وایتکس روی لباس، به بازیابی رنگ به الیاف بر می گردد. حتما قبل از ادامه به نحوه شستن لباس با وایتکس را مطالعه کنید.

برای از بین بردن لکه وایتکس جه کارهایی باید کرد؟

 از بین بردن لکه اگر وایتکس مدت طولانی روی لباس باقی بماند، باعث تضعیف الیاف و پارگی و سوراخ شدن لباس می شود. شما می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • قسمت وایتکسی را با آب سرد بشویید تا وایتکس اضافی پاک شود.
  • مقداری جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا به حالت خمیری و غلیظ در بیاید.
  • خمیر جوش شیرین را بر روی لکه به طور مساوی پخش کنید.
  • اجازه دهید خمیر خشک شود و به آرامی با یک مسواک از روی لباس بتراشید.
لکه وایتکس روی لباس

آیا پاک کردن لکه های وایتکس روی لباس ممکن است؟

 از بین بردن لکه هنگامی که وایتکس روی لباس ریخته می شود، بلافاصله رنگ آن را پاک کرده و لکه ای سفید یا زرد رنگ را روی لباس باقی می گذارد. و به این معنی است که لکه ایجاد شده در اثر وایتکسی شدن لباس، دائمی است. بنابراین راه از بین بردن لکه وایتکس روی لباس، به بازیابی رنگ به الیاف بر می گردد. حتما قبل از ادامه به نحوه شستن لباس با وایتکس را مطالعه کنید.

برای خنثی کردن لکه وایتکس  چه باید کرد؟

 از بین بردن لکه اگر وایتکس مدت طولانی روی لباس باقی بماند، باعث تضعیف الیاف و پارگی و سوراخ شدن لباس می شود. شما می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • قسمت وایتکسی را با آب سرد بشویید تا وایتکس اضافی پاک شود.
  • مقداری جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا به حالت خمیری و غلیظ در بیاید.
  • خمیر جوش شیرین را بر روی لکه به طور مساوی پخش کنید.
  • اجازه دهید خمیر خشک شود و به آرامی با یک مسواک از روی لباس بتراشید.

چگونگی ترمیم لکه وایتکس از روی لباس

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه

این روش برای لکه وایتکس روی لباس مشکی، لکه وایتکس روی لباس سرمه ای و تیره مناسب است :

  • یک گوش پاک کن را به الکل آغشته کنید.
  • گوش پاک کن الکی را به آرامی به ناحیه اطراف لکه وایتکس بمالید.
  • سپس گوش پاک کن را به آرامی از بیرون لکه به داخل آن بکشید تا رنگ اصلی لباس از قسمت رنگی، به قسمت سفید شده برسد. این اتفاق به این علت است که الکل، رنگ اضافی الیاف رنگی را نرم کرده و تکان می دهد.

استفاده از الکل ایزوپروپیل برای ترمیم لکه وایتکس

برای از بین بردن لکه وایتکس روی لباس مشکی و هر پارچه تیره رنگی می‌توانید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. البته این روش برای لکه‌های ریز و کوچک موثر است. کافی است این الکل را روی پنبه بریزید و سپس روی لکه وایتکس و اطرافش بمالید. برای این کار باید الکل از از اطراف به سمت مرکز لکه مالیده شود. با این کار رنگ اصلی پارچه به سمت محلی که رنگ آن از بین رفته است می‌رود و لکه وایتکس را ترمیم می‌کند. این روش برای از بین بردن لکه وایتکس روی مبل هم کاربرد دارد.

روش های موثر برای رفع لکه وایتکس از روی لباس

  • یک اسفنج یا پنبه را با الکل مرطوب کنید.
  • پنبه را با حرکات دورانی آهسته روی قسمت لک شده بمالید.
  • اگر لکه ها بسیار زرد است، اجازه دهید الکل کمی روی آن قسمت بماند.
  • اسفنج را بشویید و قسمت الکی شده را با آب پاک  کنید تا الکل از بین برود.
  • اجازه دهید لباس خشک شود.
  • اگر لکه هنوز هم باقی مانده است، یک پارچه نرم را با پراکسید هیدروژن مرطوب کرده و آن را روی آن لکه بمالید. پراکسید مثل سفید کننده خفیف عمل می کند و می تواند لکه های زرد را به  رنگ سفید برگرداند. 
  • لباس را دوباره با آب  و پارچه  تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. 

نحوه از بین بردن  لکه وایتکس روی کفش

نحوه ار بین بردن لکه وایتکس روی کفش بستگی به رنگ لکه دارد. اگر لکه سفید باشد، به این معنی است که رنگ  پارچه از بین رفته است. در این صورت می توانید قسمت سفید شده را رنگ کنید و یا با استفاده از روش های خلاقانه، مواردی دکوراتیو را روی لکه بچسبانید. اگر لکه وایتکس به رنگ زرد باشد، این بدان معنی است که رنگ زرد موجود در سفید کننده روی کفش مانده است و باید برداشته شود.

 

ازبین بردن لکه وایتکس از لباس جین

آیا راهی برای از بین بردن لکه  از روی لباس جین وجود دارد؟

 لباس های  جین  تیره اغلب رنگ رنگ زیادی بر روی خود، که می تواند باعث شود روش الکل به خوبی کار کند. اما برگرداندن رنگ جین های روشن تر دشوار تر است، بنابراین در عوض می توانید لکه را با یک تکه پارچه جین  بپوشانید یا آن را با یک سوراخ، مشابه جین های از اول پاره کنید. البته که بهترین شیوه برای رفع این مشکل استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین می باشد. که با کم ترین دغدغه و بالاترین کیفیت این کار را برایتان انجام ئهند.

 روش لکه گیری وایتکس از روی حوله چگونه است؟

حوله ها برای جلوگیری از انتقال رنگ به  پوست افراد هنگام استفاده ازحوله، رنگ اضافی در الیاف خود ندارند، بنابراین برای برگرداندن رنگ به لکه وایتکس روی حوله، نمی توان از روش الکل استفاده کرد. بهترین روش، رنگ کردن مجدد لکه وایتکس روی حوله است. اما در این صورت باید حتما از رنگی استفاده شود که پس خیس شدن حوله  هنگام استفاده، به سطوح و پوست افراد منتقل نشود. 

 3 نوع وایتکس یا سفید کننده در مصارف خانگی 

  1. وایتکس یا سفید کننده کلرین یا سدیم هیپوکلریت 
  2. وایتکس یا سفید کننده اکسیژن یا سدیوم پرکاربونات
  3. وایتکس یا سفید کننده هیدروژن پروکسید

چگونه لکه لباس ها را با وایتکس بشوییم؟

از سازگاری لباس ها با وایتکس مطمئن شوید 

 شستن هر لباسی با وایتکس سازگاری ندارد. بنابراین اگر لباس تان رنگی است، حتما لیبل خود لباس را برای دستور العمل مربوط  به سفید کننده بررسی کنید. هرگز وایتکس را مستقیم روی لباس ها نریزید. همیشه طبق دستورالعمل بسته بندی سفید کننده، آن را با آب رقیق کنید. 

شرایط را مهیا کنید، حرارت را بالا ببرید

وایتکس بیشترین اثر خود را  همراه با آب گرم دارد. زیرا اثر سفید کنندگی مایع را فعال می کند. اگر لباس شما قابل شستشو با آب گرم است، از آب داغ استفاده کنید تا مایع وایتکس بیشترین تاثیر را بگذارد. در غیر این صورت آن را با آب ولرم و یا سرد بشویید. برای از بین بردن چرک مردگی لباس، می توانید قبل از اضافه کردن وایتکس، لباس را مدتی در آب گرم خیس کنید. و چون در وایتکس کلر و بخار سمی وجود دارد، بهتر از تهویه مناسب یا هواکش یا محیط باز استفاده شود.

درخواست خدمات ازما

خشکشویی با تلاش و ارائه خدمات خود در نظر دارد تا چگونگی از بین بردن لکه وایتکس از روی لباس را به بهترین نحوه برای شما ارائه دهد. شما می توانید برای درخواست خدمات و یا هر گونه سوال با  کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا
×
واتساپ
پشتیبانی در واتساپ