رفتن به محتوای اصلی
به خشکشویی واش تاش خوش آمدید
روش از بین بردن جرم اتو

چگونه جرم و رسوبات اتو را ازبین ببریم؟

 از بین بردن جرم اتو ، اتو را باید به صورت مرتب جرم گیری کرد و بهتر است مخزنش را با آب مقطر پر کنید. و بعد از هر بار استفاده و تمیز کردن اتیک روش سریع و آسان که نشان می دهد چگونه به طور موثری می توان اتو را تمیز کرد! در این مقاله با واش تاش همراه باشید، و اگر می‌خواهید بدانید که برای جرم گیری  چه باید کرد ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برای از بین بردن جرم اتو چه کاری انجام دهیم؟

اتو بخار یکی از لوازم کاربردی در منزل است که در شیک و آراسته شدن ظاهر ما نقش زیادی دارد. این وسیله برای صاف و مرتب کردن لباس‌ها از بخار آبی که در مخزن آن وجود دارد استفاده می‌کند. این بخار آب موجب می‌شود لباس‌ها بهتر صاف بشوند. و چین و چروک آن‌ها را سریع‌ تر باز می‌کند. اما بخارآب با مرور زمان باعث ایجاد جرم گیری اتو می‌شود. خیلی‌ها بر این باور هستند، که استفاده از آبجوش، رسوبی درون اتو ایجاد نخواهد کرد. اما آبجوش نیز از این امر جدا نیست.

در کف اتو بخار شما تعدادی سوراخ وجود دارد که بخار آب از آنها خارج می‌شود. رسوب درون اتو باعث گرفتن این سوراخ‌ها شده و فرآیند اتو کردن لباس‌ها را دچار مشکل می‌کند.

استفاده از اتو بخار علاوه بر اینکه لباس‌ها را مرتب نشان می‌دهد. باعث تمیز و ضدعفونی کردن آن‌ها نیز می‌شود. زیرا از بخار آب برای اتوکشی لباس‌ها استفاده می‌کند. اما اگر درون اتوبخار رسوبی ایجاد شده باشد، سوراخ‌های آن گرفته شده و نه تنها لباس را مرتب نمی‌کند، بلکه لکه‌هایی روی لباس ایجاد می‌کند. 

روش از بین بردن جرم اتو

رفع رسوب اتو

مواد معدنی و سختی که در آب وجود دارند به مرور زمان در مخزن اتو انباشته شده و باعث بسته شدن حفره‌‌های کف اتو می‌‌شوند. این امر در فرآیند اتو کشیدن اختلال ایجاد می‌کند، برای همین اگر داشتن ظاهری شیک برای شما اهمیت دارد، باید تمیز کردن رسوب اتو بخار را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

راه‌های زیادی برای رفع رسوب اتو وجود دارد و نیاز نیست از مواد شوینده شیمیایی که نمی‌دانید چه تاثیری بر دستگاه خواهند گذاشت، برای تمیز کردن استفاده کنید. بلکه می‌توانید از دو ماده طبیعی سرکه و جوش و شیرین برای رسوب زدایی اتو بخار استفاده کنید. این دو ماده در بخش‌های دیگر نظافت نیز کاربرد دارند.

چرا تمیز کردن اتو بخار و پرس اهمیت دارد؟

اتوبخار علاوه بر از بین بردن چروک لباس‌های مختلف در ضدعفونی کردن آنها تحت تاثیر گرما و بخار ایجاد شده نیز تاثیر دارد. در صورتی که تمیز کردن مداوم این اتو پرس و بخار با مواد ضدعفونی کننده طبیعی و شیمیایی جدی نگیرید به مرور زمان لکه‌ها و جرم ایجاد شده بر سطح اتوبخار بر روی لباس سرایت کرده و ایجاد لکه و آلودگی می‌کند.

همین طور رسوب گیری اتوپرس و بخار با جلوگیری از تامین بخار کافی برای اتو کردن لباس‌ها همراه است، این امر نیز بر اهمیت توجه به تمیزی اتو پس از هر بار استفاده می‌افزاید.

2 روش خانگی برای از بین بردن جرم اتو رسوب گیری اتوپرس

 استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین

اولین روش پیشنهادی ما برای تمیز کردن اتو است. به ‌این‌صورت که باید یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. با این کار، ترکیبی آماده می‌کنید که نه خیلی غلیط است و نه خیلی رقیق. در اصل، غلظت این ترکیب باید به اندازه‌ای باشد که از روی سطح پایین نریزد. برای تهیه‌ی این ترکیب، استفاده ازآب تصفیه شده  پیشنهاد می‌شود.

حال اگر فقط قسمت خاصی از سطح زیرین اتوی شما کثیف شده، کافی است این ترکیب را فقط روی آن سطح بکشید، در غیر این‌ صورت اگر می‌خواهید کل سطح زیرین را تمیز کنید، می‌توانید ترکیب را به تمامی آن بمالید. برای پخش‌کردن ترکیب روی سطح اتو می‌توانید از دست یا هر وسیله‌ی دیگری استفاده کنید. برای این کار، سخاوتمندانه عمل کنید، مخصوصا اگر اتوی شما خیلی کثیف است!

 

روش از بین بردن جرم اتو

جرم گیری اتو با محلول نمک و سرکه

استفاده از محلول نمک و سرکه دومین روش جرم گیری است. برای این منظور دو پیمانه سرکه‌ی سفید و یک پیمانه نمک را ترکیب کنید. و روی حرارت ملایم بگذارید. این کار را تا زمانی ادامه بدهید که نمک کاملا حل شود، اما سرکه به درجه‌ی جوش نرسد. سپس اجازه بدهید این محلول کمی سرد شود. چراکه شما به یک محلول ولرم نیاز دارید نه داغ.

در مرحله بعدی، دستمالی را با این محلول خیس کنید، و از آن برای تمیزکردن سطح زیرین اتو استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از برس مویی هم استفاده کنید. البته دقت کنید که برس‌های سیمی برای این منظور مناسب نیستند. و می‌توانند قسمت زیرین اتوی شما را کاملا خراب کنند.

سپس کافی است سطح زیرین اتو را کاملا با دستمالی دیگر تمیز کنید. برای این منظور می‌توانید،  دستمال را با سرکه‌ی سفید خالص خیس کنید. که باعث می‌شود، تمام باقی‌مانده‌های محلول از بین بروند. پس از آن، اتو را روشن کنید، و پارچه‌ای قدیمی ولی کثیف را اتو بزنید. این کار باعث می‌شود. تمام باقی ‌مانده‌های محلول بسوزد و از بین برود.

استفاده از دستمال خشک کن برای تمیز کردن اتو 

 برای این منظور، اتو را روی کمترین درجه‌ روشن کنید. بعد هم از دستمالی کاملا تمیز برای پاک ‌کردن سطح زیرین آن استفاده کنید. این کار را تا زمان از بین‌ رفتن تمامی لکه‌ها ادامه دهید. پس از تمیزکردن سطح، درجه‌ی اتو را بالا ببرید. و پارچه‌ی تمیز را با آن اتو کنید، تا تمام باقی‌مانده‌ های احتمالی دستمال از بین بروند.

تاثیر جرم گیری اتوپرس در کارکرد آن

اتوپرس مدلی از اتوهای بخار با ابعاد بزرگ و قابلیت‌های بیشتر برای از بین بردن سریع چین و چروک لباس بوده که برای استفاده کابردی از آن باید به نحوه نگهداری آن توجه ویژه‌ای شود. از نکات مهم در بالا بردن عمر استفاده و کیفیت کابردی این دستگاه می‌توان به جرم گیری و جلوگیری از رسوب گیری اتو اشاره داشت.

برای جلوگیری از ایجاد رسوب و در نهایت گرفتن جرم اتو پرس اصولا استفاده از آب مقطر پیشنهاد می‌شود. این امر به جلوگیری از رسوب گیری مخزن اتوبخار کمک می‌کند.

عوارض ناشی از عدم جرم گیری اتوپرس

در صورت عدم توجه به جرم گیری به موقع و صحیح اتوپرس خود را برای مواجهه با مشکلاتی مثل بخار نکردن اتو پرس و همین طور عدم عمکلرد مناسب این دستگاه آماده کنید. جرم گیری و جلوگیری از ایجاد رسوب در این سبک اتو تا حد زیادی در استفاده بهینه و طولانی مدت این دستگاه نقش بسزایی دارد. تمیز کردن مداوم این دستگاه علاوه بر عملکرد مناسب اتو پرس بهنیه سازی مصرف انرژی را نیز به همراه دارد.

خشکشویی

خشکشویی تمامی خدمات شستشو، جرم گیری اتو لباس ها را به صورت کاملا بهداشتی و پیشرفته با دستگاه های به روز انجام می دهد. ما در سراسر منطقه می کوشیم تا بهترین خدمات خشکشویی آنلاین را به مشتریانمان ارائه دهیم. جهت هر گونه سوال درباره ای ثبت سفارش یا  خدمات می توانید با ما در تماس باشید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا
×
واتساپ
پشتیبانی در واتساپ