رفتن به محتوای اصلی
به خشکشویی واش تاش خوش آمدید
روش پاک کردن شمع

روش پاک کردن شمع از روی لباس، فرش و سطوح مختلف

روش پاک کردن شمع از روی لباس یا سطوح مختلف گاهی بسیار به کار می آید. این کار در صورتی که با روش های پاک کردن شمع از سطوح مختلف آشنا نباشید، کاری آزار دهنده است. چرا که می تواند تمام انرژی و خوش حالی آن روزتان را بگیرد. اما ما قصد داریم در این مقاله روش های کارآمدی  را به شما معرفی کنیم. تا با استفاده از این روش ها دیگر نگران پلاک کردن شمع از روی سطوح مختلف نباشید. پس با ما همراه باشید.

چگونه لکه شمع را پاک کنیم؟

قبل از تشریح روش های پاک کردن شمع، باید بدانید که با راه کارهایی ساده قادر به انجام این کار هستید. البته نه تنها شمع بلکه با روش هایی خانگی قادر به پاک کردن لکه های مختلف هستید. اما می دانید که لکه شمع ممکن است هر جایی بریزد. بر روی لباس، فرش، شیشه و سطوح مختلف دیگر. در اینجا ما روش های مختلفی را به شما معرفی می کنیم. به طوری که با خواندن این مطلب بتوانید به راحتی لکه های شمع را پاک کنید. 

3 روش شگفت انگیز برای تمیز کردن  شمع از روی پارچه

برای انجام این کار، راه های مختلفی وجود دارد. شما با توجه به وسایل در دسترس و راحتی خود، می توانید از مراحل ذیل استفاده کنید. گرچه بهترین شیوه استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین می باشد. تا با کم ترین مشکلی این کار را با بهترین کیفیت برایتان انجام دهند. ضمن اینکه از احتمال آسیب به لباس خود نیز جلوگیری می کنید. همچنین به دلیل استفاده از خدمات اینترنتی دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیز ندارید. و با خیالی آسوده لباس ها را درب منزل تحویل و پس از شستشو درب منزل تحویل می گیرید.

پاک کردن لکه ی پارافین

اولین کار این است که برای پاک کردن شمع عجله نکنید. اجازه بدهید تا پارافین کاملا خشک شود. چرا که در غیر این صورت موجب پخش شدن پارافین بر روی سطح جسم می شود. آن وقت تمیز کردن لکه به مراتب سخت تر می شود. اگر می خواهید تا پارافین زودتر خشک شود، می توانید از یخ استفاده کنید. پس از خشک شدن، تلاش کنید تا لکه را پارافین خشک شده را از روی پارچه بردارید. برای انجام این کار می توانید از وسیله ای مثل چاقو استفاده کنید. 

روش پاک کردن شمع از روی لباس، فرش و سطوح مختلف
پاک کردن لکه شمع با چاقو

استفاده کردن از اتو

اتو را در حرارت کم تنظیم کنید، و به آرامی روی قسمت مورد نظر بکشید. با این کار محل لکه کم رنگ می شود. در صورتی که پارچه شما نازک است، می توانید حرارت غیر مستقیم به آن بدهید. بدین شکل که یک تکه پارچه ی دیگر قرار دهید سپس اتو بکشید. 

شستشوی لباس

به منظور نتیجه ی بهتر قبل از شستشو، مقداری مخلوط آب و مایع شستشو را روی لکه اسپری کنید. این مایع البته با توجه به جنس و رنگ پارچه متغیر است. بعد از این کار می توانید لباس خود را بشوید. البته بهتر است برای نتیجه ی دلخواه، این کار را به یک خشکشویی بسپارید.

پاک کردن شمع از روی پارچه ی مشکی

پاک کردن شمع از روی لباس مشکی کمی پیچیده تر از سایر پارچه ها است. یکی از دلایل آن این است که لکه بر روی پارچه مشکی کاملا مشخص است. در صورتی که به درستی پاک نشود، جای لکه باقی می ماند. که این اتفاق قطعا خوشایند کسی نیست. اما ما برای شما راه کاری را در نظر داریم که با این لکه کاملا بر طرف می شود.

برای این کار ابتدا تمام مراحل پاک کردن شمع از روی پارچه را انجام دهید. سپس لباس خود را با قهوه و آب سرد بشویید. بدین شکل لکه از بین می رود.

راه کارهایی تکمیلی از بین بردن لکه شمع از روی لباس و پارچه

در صورتی که نتوانستید لباس را بشویید، می توانید از سشوار استفاده کنید. با قرار دادن حوله های کاغذی بر روی لباس و باد سشوار لک از بین می رود.

در صورتی که لکه زمان زیادی بر روی لباس شما باقی مانده بود، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. حدود 5 قاشق جوش شیرین را در آب داغ حل کنید. سپس لباس خود را  به مدت یک دقیقه درون آن قرار دهید. این کار موجب نرم شدن شمع روی لباس می شود. بعد ازآن می توانید لباس را بشویید تا لکه کاملا از بین برود. 

روش پاک کردن شمع از روی فرش

برای این کار نیز باید به ضخامت و مقاومت فرش توجه نمود. حرارت دادن از روش های مرسوم برای پاک کردن است. دقت کنید که اگر فرش شما کهنه یا ضخامت چندانی ندارد، روش های ذیل را با دقت بیشتر انجام دهید. تا مانع از آسیب رسیدن به بافت فرش شود.

روش پاک کردن شمع از روی لباس، فرش و سطوح مختلف
روش پاک کردن شمع از روی فرش

از بین بردن پارافین

این کار مطابق با روش پاک کردن شمع از روی پارچه انجام می شود. 

جمع کردن مواد اضافی از روی فرش

با استفاده از جارو برقی یا دستی پارافین ها جمع کند. این کار مانع از چسیدن دوباره آن ها به فرش می شود. 

استفاده از اتو یا سشوار

استفاده از اتو کارایی بیشتر و بهتری را دارد. در صورتی هم که امکان استفاده از اتو نبود، می توانید از سشوار استفاده کنید. برای نتیجه بهتر می توانید دو طرف فرش کیسه کاغذی قرار دهید. این کار باعث می شود پس از حرارت، شمع به کیسه بچسبد. 

لکه گیری با استفاده از الکل

یک تکه دستمال را به الکل آغشته نمایید. سپس به صورت ضربه ای آن را به قسمت مورد نظر بزنید. دقت کنید الکل به صورت مستقیم وارد الیاف فرش نشود.

پاک کردن شمع از روی چوب

ابتدا به کمک سشوار قسمت مورد نظر را حرارت بدهید. هنگام ذوب شدن پارافین با استفاده از دستمال آن را تمیز کنید. در آخر هم پارچه ای را به سرکه و محلول پولیش آغشته نمایید و آن را روی لکه بکشید. با این کار کاملا قسمت لکه ی شمع از بین می رود. 

برای کف پوش پارکت هم می توانید از یخ برای خشک کردن پارافین استفاده نمایید. سپس با استفاده از چاقو به آرامی پارافین خشک شده را بکنید. به طوری که کف پوش را خط خطی نکنید. در پایان با دستمال قسمت مورد نظر را تمییز نمایید.

 

روش پاک کردن شمع از روی لباس، فرش و سطوح مختلف
روش پاک کردن شمع از روی چوب

روش پاک کردن شمع از روی موزاییک

برای این کار ابتدا باید کمی سرکه بر روی لکه بریزید. سپس مایغ شسشتو را با آب ولرم مخلوط کنید. محل مورد نظر را با آن بشویید. در ادامه با استفاده از یک دستمال، آن جا را خشک نمایید تا لکه از بین برود.

پاک کردن شمع از روی مبل

ابتدا به مانند اکثر روش های دیگر باید اجازه دهیم پارافین خشک شود. عدم رعایت این کار موجب نفوذ پارافین به بافت داخلی پارچه مبل می شود. که در این صورت پاک کردن آن کاری بسیار سخت است. به همین منظور بهتر است از یک کیسه یخ استفاده کنیم. بعد از آن با قرار دادن یک تکه پارچه آن قسمت را با اتو گرم می کنیم. بعد از آن می توانیم با استفاده از محلول های آماده قسمت مورد نظر را با دستمال تمیز کنیم. اگر با این روش های که برای شما گفته شد نتوانستید لکه شمع را تمیز کنید حتما به یک خشکشویی مراجعه کنید. شما می توانید برای ثبت سفارشات یا اطلاع از خدمات گسترده ما با کارشناسان مجرب در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا
×
واتساپ
پشتیبانی در واتساپ